وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
خود شناسی
سه شنبه 9 / 11 / 1390 ساعت 2:2 | بازدید : 7416 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
به سوالات زیر با دقت و صادقانه پاسخ بدهید و در پایان تعبیر پاسخ هایتان را بخوانید و شخصیت خودتان را محک بزنید:ادامه مطلب را بخوانید:
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


افراد متولد هر ماه در آینده چه شغلی پیدا می کنند !
سه شنبه 9 / 11 / 1390 ساعت 2:2 | بازدید : 4801 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
طالع بینی

به همین منظور پژوهشگران اداره ملی آمار انگلیس در یک تحقیق کاملاً جدی و با استفاده از اطلاعات تازه ترین سرشماری ماههای تولد افرادی را که در ۱۹ شغل مختلف مشغول به کار هستند تجزیه و تحلیل کرده و نوع ارتباط میان ماه تولد و شغل آینده را تعیین کردند:ادامه مطلب را بخوانید:

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سال 90 مبارک
سه شنبه 9 / 11 / 1390 ساعت 2:2 | بازدید : 4728 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
باعرض سلام به همه هموطنان عزیزم ضمن تبریک فرا رسیدن سال ۹۰ شمسی (سال ۲۷۱۱ کردی) سالی مملو از خوشی سلامتی موفقیت و سرافرازی را برای شما عزیزان از درگاه خداوند متعال آرزومندم.sal 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شهر تاریخی سقز
سه شنبه 9 / 11 / 1390 ساعت 2:2 | بازدید : 4832 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
شهرستان سقز  یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران و حتی خاور میانه میباشد:

شهر قدیمی سقز

این شهر پایتخت سکاها بوده در ابتدا بنام سکاکز بوده که این اسم برگرفته از همان سکاها است.سقز همچنین پایتخت مانایی ها (قبل از ماد ها) بوده است قدمت سقز بیش از هشت هزار سال میباشد.این شهر در حال حاضر یکی از شهرستانهای استان کردستان میباشد نزدیکترین شهر به سقز شهر بوکان میباشد که در فاصله ۲۸ کیلومتری این شهر قرار دارد زبان مردم این شهر باستانی کردی میباشد.

عکس زیر مربوط به سند چهارم مربوط به ایل فیض الله بیگی میباشد:

سند چهارم مربوط به ایل فیض الله بیگی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رد صلاحیت
دو شنبه 8 / 11 / 1390 ساعت 22:56 | بازدید : 4675 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
شهروندان ارجمند سقز و بانه

با سلام و وقت بخیر ، در بررسی صلاحیت کاندیداهای سقز متاسفانه آقای دکتر نیلوفری و دکتر کرمی به استناد ماده سی رد صلاحیت گردیدند.

با پیگیری و شکایت دکتر کرمی در مرحله دوم (نظارت استان) علت رد صلاحیت ایشان تغییر نمود و به استناد ماده ۲۸ رد صلاحیت شدند ،اما دکتر کرمی آن را نپذیرفته و خواستار رسیدگی مجدد توسط شورای نگهبان شدند . از دیدگاه کرمی شرایط جاری و حاکم بر رد صلاحیت گروهی کاندیداهها غیر منصفانه بوده و عملا انتخاب برای شهروندان معنای خاصی ندارد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کاندیداهای احتمالی
دو شنبه 8 / 11 / 1390 ساعت 22:56 | بازدید : 4128 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
با نزدیک شدن به زمان ثبت نام رسمی کاندیداهای نهمین

 دوره مجلس شورای اسلامی ایران در حوزه سقز و بانه کاندیدا شدن

 این دوستان قطعی به نظر می رسد :

از سقز 

۱-آقای محمد کرمی

۲- آقای لقمان عزیز نژاد

۳- آقای رحمان رحیم نژاد

۴-آقای رضا شاکری

۵-آقای محسن بیگلری

۶-آقای سلیم زهرابی

۷-آقای سید وفا حسینی

۸- آقای سالار ترخانی

از بانه

۱- آقای فخرالدین حیدری

۲- آقای محمد قدمی

۳-خانم افسانه توپچی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتخابات مجلس 90
دو شنبه 8 / 11 / 1390 ساعت 22:56 | بازدید : 4930 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

با سلام به دوستان

امیدوارم که در آینده نزدیک مطالب مهم و تاریخی در ارتباط با کاندیدا شدن در انتخابات مجلس سال ۹۰ ایران با تاکید بر سقز بنویسم.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دو شنبه 8 / 11 / 1390 ساعت 22:56 | بازدید : 4975 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
روز معلم ُِ بر تمامی معلمین شریف و بزرگوار کشورم میمون و مبارکباد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سوابق تحصیلی
دو شنبه 8 / 11 / 1390 ساعت 22:56 | بازدید : 5266 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

My name is: Mohammad karami

My study: M .A, educational management of Allameh Tabatabei University in Tehran

My study: B. A, educational planning and management of Allameh Tabatabei in Tehran

My study: Ph.d student in educational science of Hamburg University from Germany

I have taught in Iranian university (Payam nor and Azad university in saghes branch for 5 years, and I have taught management and organization and psychology in high school for 8 years.

My theme dissertation in Ph.d degree is: The process of globalization and education and UNESCO`mission and present new strategy for Iranian educational system

My theme project in master degree is: the effective factors for increasing effectiveness and efficiency on literacy movement in Iran

I have printed 5 articles about education in internal and local journal

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جهانی شدن و آموزش و پرورش
دو شنبه 8 / 11 / 1390 ساعت 22:56 | بازدید : 4649 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

جهانی شدن و آموزش و پرورش در هزاره ی سوم

آموزش و پرورش در سال های اخیر در کشور های مختلف و در ایران هم  به نسیت خود  شاهد تغییرات شگرفی گردیده است .برای بررسی و اشنایی بیشر همکاران و استفاده بیشتر از این واقعیت انکار نا پذیرگروه روانشناسی و علوم تربیتی  شهرستان سقز در نظر دارد مجموعه  مطالبی را تحت عنوان یاد شده بالا به صورت مداوم تهیه و در اختیار همکاران علاقمند قرار دهد . امید وار است که مفید واقع گردد.

انسان ، به عنوان آخرین ره آورد خلقت ، به طور فطری دارای ساز و کارهایی مساعد برای «انس گرفتن» با دیگران و همانند خویشاوندی گشتن و در راه و رسم «خودی» گشتن ، تا حدودی دستپاچه و از آن دوری می گزیند . کودک حتی پیش از زایش ، احتمالاً از پنج ماهگی به بعد ، در ی هم تنی ، هم حسی و کنش متقابل (interaction) با مادر می آموزد که با «خودی» خو بگیرد و در برابر «ناخودی» به تبع بازتابهای تنی ، روانی و همنوع و همدل با او واکنش نشان دهد . مانند جانوران عالی ، فرزند انسان خیلی زود به فرهنگ قوم ، بوم و نیاکان خود دل می بندد و هویت فرهنگی اولیه خود را در دامن شبکه خویشاوندی از آن بدست می آورد .

 در فرایند رشد روانی ، جسمی و ذهنی در عصر جهانی شدن ، نهاد رسمی آموزش و پرورش ، نقش انتقال فرهنگ و مفاهیم مشترک را به افراد و اقوام با خرده فرهنگ های متنوع و متفاوت ، بر عهده می گیرد و حس همبستگی ملی و میهنی و درک اشتراک انتزاعی ، دولت ملت و کشور و در بسیاری زمینه ها «فرا ملی» را در دل و ذهن آنان ایجاد و پرورش می دهند . تقریباً همه ی زادگان یک کشور ، هویت نخستین خود را از «خانواده» ، قوم و قبیله یا ده و شهر و کشور خویش می گیرند و خانواده در جریان تربیت ، توسط برنامه های هدفمند و گاه بی هدف ، فرزندان خود را «خانه وند»،«ایلوند»،«دهوند»و«شهروند» بار می آورند . به طوری که فرد خود را اهل یک خانه،یک کوی،یک ده،یک شهر و یا یک کشور می داند و مشخصات آن را جزء «اهلیت» خود می دانند . در تحقیقی که توسط شیخاوندی (1379) در این زمینه انجام گرفته است،تا حدودی موضوع را بیشتر توضیح می دهد . طی این تحقیقات ، دانشجویان دانشگاههای تهران در پاسخ به سؤال «کجایی هستید؟» یاز «خود را اهل کجا می دانید؟» به ندرت کسی خود را به جهان (هویت جهان وندی) نسبت داده است . اما امروزه بیش از گذشته ، شهروندان ساکن در مناطق مختلف این کره خاکی ، ناگزیر هستند که به جهان و مسائل مربوط به آن بیندیشند.فن آوریهای جدید New technologies و شبکه ارتباطات امروزی، فاصله ها را ازمیان برده است و مناطق مختلف جهان را به همدیگر نزدیکتر ساخته است . مفاهیم و واقعیت هایی همچون ده ، شهر و کشورها را آنچنان نزدیک نمودهتا مفهوم جدیدی تحت عنوان جهان و جهانی شدن به صورت واژه و مفهومی رایج و کاربردی در بین تمامی شهروندان این کره خاکی تبدیل گردیده است . امروزه ، گریز از درک پدیده جهانی شدن ، گریز از واقعیت است و به گفته «فلاسفه» ، آن کسی که به انکار واقعیت بر می خیزد ، در واقع خود را نیز انکار می کند ، زیرا خود نیز جزئی از واقعیت است . (خرازی 1378) .

   :  (Globalization)    جهانی شدن             

 تفکر جهانی شدن ، در حوزه ی اندیشه بشری ، بحثی بسیار قدیمی است . این مبحث یقینا به قدمت اولین نظریه پردازی های بشری ، نزول ادیان الهی و وجود قدرت های بزرگ تاریخ سابقه دارد ، ولی هیچ وقت مانند امروز ، جهانی شدن برای جهانیان تولید نگرانی نکرده است . به عبارتی ، هیچ فیلسوف و متفکری را در طول تاریخ نمی توان یافت که تمایل به اشاعه ی نظریاتش در سطح جهانی نداشته باشد ، و از اینکه بداند نظریاتش از محیط جغرافیایی خود فراتر رفته و جغرافیای وسیع تری را درنوردیده است ، خوشحال نشود . از سقراط افلاطون و ارسطو گرفته تا فیلسوفان امروزی همچون هایدگر ، سارتر ، فوکو ، پوپر و دیگران ، همگی تمایل داشته و دارند تا نظراتشان مورد قبول هر چه بیشتر مردم و اهل اندیشه ، در سراسر گیتی قرار گرفته و در عمل به اجرا در آید . به درستی کدامین دین را می توان یافت که داعیه جهانی شدن را در سر نپرورانده است؟ دین یهود ، مسیحیت و دین اسلام ، هر سه دین الهی از ابتدا تمایل به پخش و اشاعه نظریاتشان در کل زمین خاکی داشته اند و امروز نیز هر سه دین الهی همچنان در چنین اندیشه ای می باشند . کدامین امپراطوری و قدرت بزرگ را در طول تارخ می توان یافت که جهان گشایی جزء آرزوهایش نبوده باشد؟ از امپراتوری های قدیم یونان ، رم ، مصر و ایران باستان گرفته تا کشورهای قدرتمند امروزی را می توان یافت که تمایل به تسلط بر کلیه جهان را درسر نپرورانده اند؟ مگر ایالت متحده آمریکا ، برخی کشورهای قدرتمند اروپایی و جمهوری اسلامی ایران نیز از بدو پیروزی انقلاب در سال 1357 ، به فکر اشاعه و صدور اندیشه های خود در سراسر دنیا نبوده اند؟ و امروز هم چنین اندیشه ای ندارند؟ لذا به جرأت می توان گفت که جهانی شدن ، آرزوی دیرینه ی متفکران ، فیلسوفان ، ادیان الهی ، امپراطوری های بزرگ تاریخ و قدرت های کوچک و بزرگ قرون گذشته و فعلی جهان امروز بوده و همچنان می باشد . درواقع ، امروز جهانی شدن یا تسلط بر دنیا از دیروز تا به امروز در حوزه ی سیاست ، اقتصاد ، حقوق و فرهنگ فعالیت داشته و دارد .

 اگر چه مفهوم جهانی شدن از اواسط دهه ی 1980 در محافل علمی و دانشگاهی ، بیشتر بر سر زبانها افتاده است ، اما به نظر برخی از صاحب نظران همچون «رابرتسون» جهانی شدن تاریخ طولانی تری دارد . اصطلاحاتی همچون «Globalization» «Globalize» «Globalizing» از حدود سال های 1960 رواج عام یافته است ، ولی واژه جهانی «Global» بیشتر از چهارصد سال قدمت دارد . فرهنگ «وبستر» یکی از نخستین فرهنگ های معتبری است که برای اولین بار در سال 1961 تعاریفی برای «Globalism» و «Globalization» ارائه کرده است .

 به گفته رابرتسون (1992) مفهوم جهانی شدن تا اوایل یا شاید اواسط دهه ی 1980 اعتبار علمی آنچنانی نداشت و کاربرد آن از دهه ی هشتاد آغاز شد و از آن تاریخ به بعد جنبه ی جهانی پیدا کرد . اگر چه رابرتسون در نخستین مقاله با عنوان «جهانی شدن» که در سال 1985 منتشر نمود ، اما در سال 1983 از واژه «Globality» استفاده کرده بود . با این اوصاف اگر چه این واژه از دهه هشتاد به بعد وارد محافل علمی شد ، ولی تعداد کتابهای موجود در فهرست کتابخانه کنگره آمریکا تا فوریه 1994 که در آن واژه «Globalization» و مشتقات آن استفاده شده است فقط به 34عنوان می رسد ، که هیچکدام از این کتابها قبل از سال 1987 چاپ نشده است . این مفهوم اگر چه در قالب برخی مفاهیم دیگر به قرنها قبل بر می گردد اما ، کاربرد و استفاده از آن در شکل و محتوای امروزی به تلاش و کارهای اندیشمندان قرن نوزدهم و سالهای اولیه قرن بیستم بر می گردد . از جمله جامعه شناسانی همچون سانسیت سیموندر تدرسی دروس جغرافیای سیاسی به دانشجویان خود ، از این مفهوم استفاده نموده است . توسعه ی روزافزون وابیتگیهای سیاسی اقتصادی در طول سالهای دهه ی 1960 و همچنین ضرورت تعریف و تفکر مجدد درباره ی سیاستهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در سطح جهانی و منطقه ای سبب گردیده که مفهوم جهانی شدن در منابع علمی و دانشگاهی بیشتر مطرح شده و گفتگوهای رسانه ای از آن به عنوان یک اصل و استدلال استفاده گردد . البته طرح این مفهوم به شکل نوین ، با بروز پاره ای رخدادها در دهه های انتهایی قرن بیستم ، همچون سقوط شوروی سابق ، فروپاشی دیوار برلین ، توسعه شدید و روزافزون ارتباطات ، رشد اقتصاد بازار آزاد و فراملی شدن بسیاری از نهادها ، سازمانها و مسائل مختلف همراه و مرتبط بوده است . در این دوران ، مفهوم جهانی شدن ، در قالب عباراتی همچون عصر تراکم و فشردگی فضا اشاره به عصری که در آن ارتباطات الکترونیکی باعث کاهش فاصله ها و سبب افزایش کنش های متقابل اجتماعی و سازمانی می باشد . و یا دوران واقع بینی و عقلانیتاشاره به مفهومی دارد که به علت افزایش روابط و ارتباطات بین اقتصاد ملی و جامعه ها ، آنطوریکه یک اتفاق یا حادثه  ای خاص که در یک کشور اتفاق می افتد ، اثرات آن بر روی دیگر کشورها غیر قابل اجتناب و حتمی است . و یا در قالب عبارت جهان کوچکی در مفهوم برداشتن و حذف مرزهای جغرافیی بین کشورها و یکی شدن جوامع مختلف و یا تحقق همان ایده ی دهکده ی جهانی مطرح گردیده است . فرایند جهانی شدن با مفهوم و مصداق آکادمیک و دانشگاهی آن ، در برهه ی کنونی تاریخ بشر Mankind در سراسر جهان سبب نزدیکی جوامع بشری به همدیگر و پیوند یافتن مصائب و خوشیهای آنها با همدیگر شده است . در این زمینه می توان به دگرگونی های گسترده در روابط تکنولوژیک ، اقتصادی ، سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی در سراسر جهان اشاره کرد . آنچه را که امروزه از آن به عنوان جهانی شدن یاد می کنند ، «جامعه جهانی » و «جامعه شبکه ای» محصول چنین
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 147

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 47

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1322
:: باردید دیروز : 5998
:: بازدید هفته : 29545
:: بازدید ماه : 62058
:: بازدید سال : 62058
:: بازدید کلی : 6211165